Bajaj XCD 125 DTS-Si launch awal Mei 2008

30 Apr

Menurut kabar dari sumber yang SANGAT terpecaya, awal may 2008 ini (berarti sebentar lagi) rencananya Bajaj XCD-125 DTS-Si akan diluncurkan dengan rentang harga 10jt – 11,5 jt di Indonesia.

Berarti bebek2 siap2 aja ancur lebur dah.

Iklan di India sana

Technical Specs:

Engine

Engine: Four-stroke, natural air-cooled No of cylinders: One Bore: 54 mm Stroke: 54.4 mm Displacement: 124.58 cc Compression: 9.5:1 Idling speed: 1400 rpm Maximum power: 9.5 bhp @ 7000 rpm Maximum torque: 1.1 kgm@5000 rpm Ignition system: Microprocessor controlled, digital CDI Transmission: 4-speed (all-down) constant mesh Primary reduction (3.47:1 66/19)

Chassis

Type: Single down tube with engine as stressed member. Square section tubes

Suspension

Front: Telescopic (125mm travel) Rear: 5-step adjustable shock with dual SNS spring (105 mm travel) Brakes: 130 mm drum type Tyres: 2.75-17 (front), 3.00-17 (rear)

Dimensions

Length: 1980 mm Width: 760 mm Height: 1200 mm Wheelbase: 1275 mm Ground clearance: 170 mm Kerb Weight: 112 kg

[sumber Bro Gary W. <wiwaha_g@yahoo. com> di Miliz Bajaj Pulsar]

Bisa dibaca juga artikel sebelumnya TVS Flame v Bajaj XCD

2 Responses to “Bajaj XCD 125 DTS-Si launch awal Mei 2008”

  1. Moh Arif Widarto May 16, 2008 at 7:31 pm #

    Aje gileee…. gue mau banget nih. Tapi yang 180cc masih setahun lagi nyicilnya. Ampuuunnn….

  2. kdksad June 2, 2008 at 11:01 am #

    wah bingung juga mikirnya, kok bs murah gitu? pabrikan jepang berarti cari untung gede banget yach? ato emang orang indo yang memasarkan produk jepun itu yang rakus? gue ga berhenti heran ma pabrikan india ini kok bisa jualan murah dng teknologi bagus dan kualitas global? buktinya jg diekspor ke banyak negara selain indonesia. Mas emang bener harganya segitu? ih kaciaaan deh bebek2 diatas 100cc pasti keangkut tuh pasarnya!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: